Cultura (música, cine, literatura, pintura, y más allá), publicidad / marketing, política.
Ideas locas sobre el mundo en que vivimos.
Culture (music, movies, literature, painting, and beyond), advertising / marketing, politics.
Crazy ideas about the world we live in.
Monday, November 12, 2012
Estoy escuchando / I'm listening: Tatiana Castro Mejía - "Ciclos" / "Cycles" (PAI Records, 2011)
Buen momento para una nueva disculpa, en esta ocasión dedicada a la fantástica Tatiana Castro Mejía, la talentosa pianista de jazz de Colombia, viviendo en Argentina desde hace unos años. A comienzos de 2012 ella me entregó su bello álbum "Ciclos" / "Cycles" (PAI Records, 2011), un delicioso viaje hacia el territorio del free jazz y la vanguardia, pero también con muy interesantes toques aquí y allí de la música folklórica de Sudamérica.
Esos intensos sentimientos Sudamericanos están presentes en la introducción al álbum con “La Covacha”, una embrujada danza, con la brillante presencia de Ada Rave en saxo tenor.
“Para Noia” es un misterioso y mágico laberinto musical, y “Ciclos” un tierno momento para descubrir no sólo la gran calidad de la técnica de Tatiana Castro Mejía, también el importante apoyo de Germán Lamonega en contrabajo y Martín López Grande en batería.
“Fragmentos 1” es la primera parte de una composición e improvisación colectiva de tres partes, un trabajo maravilloso, con un introspectivo despegue, una creciente atmósfera de libertad en “Fragmentos 11”, y un regreso a un estado de ánimo melancólico en “Fragmentos 111” .
"Mango Chiche, plátano maduro" es jazz puro, con un swing fuera de lo común.
En “Lunes 13, sábado 25” el espíritu Latino está bajo la superficie, aún así bastante fuerte, y el saxo tenor toca una densa alfombra de sonidos.
“El Alambique”, donde Tatiana Castro Mejía toca el piano con una enérgica sutileza, en una estupenda interacción con el resto de la banda.
Y para cerrar, “Fiasco”, un homenaje al único e incomparable Paul Motian, no sólo un gran baterista, también un inteligente compositor.
Como pueden ver hay mucho para disfrutar en uno de los mejores álbumes de jazz de 2012, pueden ponerle la etiqueta que quieran, jazz, free jazz, vanguardia, con una interesante vuelta hacia una tranquila influencia de la música folklórica Sudamericana, pero si quieren disfrutar de toda la experiencia de la mejor manera, pongan las etiquetas a un lado, la buena música está en cada pieza de este álbum único.
Good time for a new apology, this time dedicated to the fantastic Tatiana Castro Mejía, the talented jazz pianist from Colombia, living in Argentina since some years ago. In the beginning of 2012 she gave me her beautiful album "Ciclos" / "Cycles" (PAI Records, 2011), a delightful travel into free jazz and avant-garde territory, but also with very interesting touches here and there from the South American folkloric music.
Those intense South American feelings are present in the introduction to the album with “La Covacha”, a bewitched dance, with the bright presence from Ada Rave on tenor sax.
“Para Noia” is a mysterious and magical musical labyrinth, and “Ciclos” a tender moment to discover not only the great quality from Tatiana Castro Mejía’s technique, also the important support from Germán Lamonega on double bass and Martín López Grande on drums.
“Fragmentos 1” is the first part from a three part collective composition and improvisation piece, a wonderful work, with an introspective take off, a growing freedom atmosphere on “Fragmentos 11”, and a return to the melancholic mood on “Fragmentos 111” .
"Mango Chiche, plátano maduro" is pure jazz, with an out of the ordinary swing.
On “Lunes 13, sábado 25” the Latin spirit is under the surface, even then pretty strong, and the tenor sax plays a dense carpet of sounds.
“El Alambique”, where Tatiana Castro Mejía plays the piano with an energetic subtlety, in a marvellous interaction with the rest of the band.
And to close, “Fiasco”, a tribute to the one and only Paul Motian, not only a great drummer, also an intelligent composer.
As you can see there’s a lot to enjoy in one of the best jazz albums from 2012, you can put the label you want, jazz, free jazz, avant-garde, with an interesting twist into some quiet influence from South American folkloric music, but if you want to enjoy the whole experience the best way, put labels aside, good music is in each piece from this unique album.
Tatiana Castro Mejía - "Ciclos" / "Cycles" (PAI Records, 2011)
1. La Covacha (11:35)
2. Para Noia (7:19)
3. Ciclos (5:42)
4. Fragmentos 1 (5:43)
5. Lunes 13, sábado 25 (7:10)
6. El Alambique (5:32)
7. Fragmentos 11 (2:05)
8. Mango Chiche, plátano maduro (8:06)
9. Fragmentos 111 (1:42)
10. Fiasco (Paul Motian) (5:19)
Todas las composiciones por / All compositions by Tatiana Castro Mejía, excepto / except *: (Tatiana Castro Mejía, Ada Rave, Germán Lamonega, Martín López Grande) & ** : Paul Motian.
Tatiana Castro Mejía: piano.
Ada Rave: saxo tenor y ocarina / tenor sax and ocarina.
Germán Lamonega: contrabajo / double bass.
Martín López Grande: batería / drums.
Arte de tapa / Cover art: Violeta Calgaro
Dibujos / Drawings: Martín Castro López
Ingeniero / Engineer: Luis Bacqué
Mezclado y masterizado por / Mixed and mastered by Luis Bacqué
Grabado en diciembre 22, 2010, en / Recorded on december 22, 2010, at ION (Buenos Aires, Argentina)
Editado / Released 1 Noviembre / November 2011
Thursday, November 08, 2012
Estoy escuchando / I'm listening: Sunna Gunnlaugs - "Long Pair Bond" (Sunny Sky, 2011)
Ante todo debo enviar una gran, gran disculpa a mi querida amiga Sunna Gunnlaugs, esa asombrosa y talentosa pianista de jazz de Islandia, ella me envió este álbum hace casi un año.
Todo lo que puedo decir en mi defensa, bueno, fue un año complicado, aún lo es, pero la música, especialmente como las composiciones de gran calidad que encontrarán aquí, deben ser escuchadas y disfrutadas en todos los sitios.
Una tierna melancolía los atrapará en "Long Pair Bond", con un trabajo más allá de las palabras de Scott McLemore en batería.
La bella interacción entre Sunna Gunnlaugs y el contrabajista Þorgrímur Jónsson en la introducción de "Thema"', nos llevará en un mágico viaje a las costas de Islandia.
Aún con su titulo cercano a la oscuridad, "Autumnalia" puede también mostrarnos algo de espacio para el optimismo.
"Elsabella" es una puerta abierta al jazz de tiempos que dejamos atrás, y una buena oportunidad para recordar que debemos mantener, como una vez dijo Dizzy Gillespie: “un pie en el pasado y un pie en el futuro.”
Un suave aire funk nos toca en "Crab Canon".
"Fyrir Brynhildi" es una invitación a una lenta danza en el atardecer, con Sunna Gunnlaugs mostrando el camino a ser seguido por sus socios en el trío.
"Safe from the World" tiene un extraño, y mágico aire Latino.
"Diamonds on the Inside", creciendo hacia la felicidad.
"Not What But How", una maravillosa y no respondida pregunta musical.
"Vicious World", echando un profundo vistazo dentro de nosotros mismos, antes del adiós.
Después de todo, una grabación de jazz repleta de sorpresas, interesante desde el mismo comienzo del proyecto, finalmente realizado gracias a fondos recaudados en Kickstarter, y con tres estupendos músicos en la cumbre de su arte.
First of all I need to send a big, big apology to my dear Sunna Gunnlaugs, that amazing and talented jazz pianist from Iceland, she sent me this album almost a year ago. All I can say in my defence, well, it was a complicated year, still is, but music, specially as the high quality compositions you'll find here, must be listened and enjoyed everywhere.
A tender melancholy will catch you in "Long Pair Bond", with a beyond words work from Scott McLemore on drums.
The beautiful interaction between Sunna Gunnlaugs and bassist Þorgrímur Jónsson in "Thema"'s introduction, will take us on a magical trip to the Iceland shores.
Even with its close to dark title,"Autumnalia" can shows some space for optimism too.
"Elsabella" is an open door to jazz from times we left behind, and a good chance to remember that we need to keep, as Dizzy Gillespie said once: “One foot in the past and one foot in the future.”
A soft funky air touch us in "Crab Canon".
"Fyrir Brynhildi" is an invitation to a slow dance in the evening, with Sunna Gunnlaugs showing the road to be followed by her partners in the trio.
"Safe from the World" has an strange, and magic, Latin air.
"Diamonds on the Inside", growing into the happiness.
"Not What But How", a wonderful and unanswered musical question.
"Vicious World", taking a deep look inside ourselves, before goodbye.
After all, a jazz recording full of surprises, interesting from the very beginning of the project, finally done thanks to funds raised at Kickstarter, and with three marvellous musicians in the peak of their art.
Sunna Gunnlaugs - "Long Pair Bond" (Sunny Sky, 2011)
1. Long Pair Bond 03:32
2. Thema 06:00
3. Autumnalia 04:25
4. Elsabella 05:21
5. Crab Canon 05:35
6. Fyrir Brynhildi 05:31
7. Safe from the World 05:02
8. Diamonds on the Inside 04:20
9. Not What But How 05:03
10. Vicious World 04:35
Todas las composiciones por / All compositions by Sunna Gunnlaugs
Sunna Gunnlaugs - piano
Þorgrímur Jónsson - double bass / contrabajo
Scott McLemore - drums / batería
Grabado en / Recorded at Salurinn, Kópavogur, Islandia por / Iceland by Kjartan Kjartansson.
Mezclado por / Mixed by Kjartan Kjartansson.
Masterizado por / Mastered by Guðmundur Kristinn Jónsson en / at Hljóðriti, Islandia / Iceland.
Editado / Released 11 Noviembre / November 2011
Una tierna melancolía los atrapará en "Long Pair Bond", con un trabajo más allá de las palabras de Scott McLemore en batería.
La bella interacción entre Sunna Gunnlaugs y el contrabajista Þorgrímur Jónsson en la introducción de "Thema"', nos llevará en un mágico viaje a las costas de Islandia.
Aún con su titulo cercano a la oscuridad, "Autumnalia" puede también mostrarnos algo de espacio para el optimismo.
"Elsabella" es una puerta abierta al jazz de tiempos que dejamos atrás, y una buena oportunidad para recordar que debemos mantener, como una vez dijo Dizzy Gillespie: “un pie en el pasado y un pie en el futuro.”
Un suave aire funk nos toca en "Crab Canon".
"Fyrir Brynhildi" es una invitación a una lenta danza en el atardecer, con Sunna Gunnlaugs mostrando el camino a ser seguido por sus socios en el trío.
"Safe from the World" tiene un extraño, y mágico aire Latino.
"Diamonds on the Inside", creciendo hacia la felicidad.
"Not What But How", una maravillosa y no respondida pregunta musical.
"Vicious World", echando un profundo vistazo dentro de nosotros mismos, antes del adiós.
Después de todo, una grabación de jazz repleta de sorpresas, interesante desde el mismo comienzo del proyecto, finalmente realizado gracias a fondos recaudados en Kickstarter, y con tres estupendos músicos en la cumbre de su arte.
First of all I need to send a big, big apology to my dear Sunna Gunnlaugs, that amazing and talented jazz pianist from Iceland, she sent me this album almost a year ago. All I can say in my defence, well, it was a complicated year, still is, but music, specially as the high quality compositions you'll find here, must be listened and enjoyed everywhere.
A tender melancholy will catch you in "Long Pair Bond", with a beyond words work from Scott McLemore on drums.
The beautiful interaction between Sunna Gunnlaugs and bassist Þorgrímur Jónsson in "Thema"'s introduction, will take us on a magical trip to the Iceland shores.
Even with its close to dark title,"Autumnalia" can shows some space for optimism too.
"Elsabella" is an open door to jazz from times we left behind, and a good chance to remember that we need to keep, as Dizzy Gillespie said once: “One foot in the past and one foot in the future.”
A soft funky air touch us in "Crab Canon".
"Fyrir Brynhildi" is an invitation to a slow dance in the evening, with Sunna Gunnlaugs showing the road to be followed by her partners in the trio.
"Safe from the World" has an strange, and magic, Latin air.
"Diamonds on the Inside", growing into the happiness.
"Not What But How", a wonderful and unanswered musical question.
"Vicious World", taking a deep look inside ourselves, before goodbye.
After all, a jazz recording full of surprises, interesting from the very beginning of the project, finally done thanks to funds raised at Kickstarter, and with three marvellous musicians in the peak of their art.
Sunna Gunnlaugs - "Long Pair Bond" (Sunny Sky, 2011)
1. Long Pair Bond 03:32
2. Thema 06:00
3. Autumnalia 04:25
4. Elsabella 05:21
5. Crab Canon 05:35
6. Fyrir Brynhildi 05:31
7. Safe from the World 05:02
8. Diamonds on the Inside 04:20
9. Not What But How 05:03
10. Vicious World 04:35
Todas las composiciones por / All compositions by Sunna Gunnlaugs
Sunna Gunnlaugs - piano
Þorgrímur Jónsson - double bass / contrabajo
Scott McLemore - drums / batería
Grabado en / Recorded at Salurinn, Kópavogur, Islandia por / Iceland by Kjartan Kjartansson.
Mezclado por / Mixed by Kjartan Kjartansson.
Masterizado por / Mastered by Guðmundur Kristinn Jónsson en / at Hljóðriti, Islandia / Iceland.
Editado / Released 11 Noviembre / November 2011
Monday, November 05, 2012
Norris Trío: Bello jazz en Bandcamp / Beautiful jazz at Bandcamp
Desde hace algunos años el Norris Trío es uno de los mejores ejemplos para creer que la música, especialmente la buena, estará en la Tierra por muchos, muchos años.
Tristemente, no era fácil obtener la música de este trío de jazz de vanguardia de Argentina, siempre bajo la talentosa dirección de Enrique Norris (corneta, teclados), y su creativa sociedad con dos brillantes músicos como Pablo Díaz (batería) y Cristián Bórtoli (contrabajo). Como pueden ver si leen mi artículo anterior, el contrabajo está ahora en manos de Maximiliano Kirszner.
Por supuesto pueden encontrar, como es habitual, los CDs únicos con sus hipnóticas tapas en collage en los conciertos del Norris Trío, pero ahora cuatro álbumes de la banda están disponibles en Bandcamp, sólo por cinco dólares, ¿pueden imaginarlo?, refrescante y estupendo free jazz por esa increíble cantidad de dinero.
Entonces, abran sus billeteras, aún en estos turbulentos tiempos económicos algo de buena música puede ayudarlos a mantener sus almas vivítas y coleando.
Since some years ago the Norris Trío is one of the best examples to believe that music, specially the good one, will be in Earth for many, many years.
Sadly, it wasn’t too easy to obtain the music from this avant-garde jazz trío from Argentina, always under the talented direction from Enrique Norris (cornet, keyboards), and his creative partnership with two bright musicians as Pablo Díaz (drums) and Cristián Bórtoli (double bass).
As you can see if you read my previous article, now the double bass is on Maximiliano Kirszner’s hands.
Of course you can find, as usual, the unique CDs with the hypnotic collage covers in the Norris Trío’s concerts, but now four albums from the band are available at Bandcamp, just for five dollars each, can you imagine?, refreshing and marvellous free jazz for that incredible amount of money.
So, open your wallet, even in this troubled economic times some good music can help you to keep your souls alive and kicking.
El Norris Trío en Bandcamp / The Norris Trio at Bandcamp
"Tres maneras de pensar sin parar" / "Three ways of thinking without stopping" (enonane records, 2007)
¡¡¡Qué sound!!! (enonane records, 2008)
"Tríptico" / "Triptych"- (enonane Records, 2009)
"300" (enonane records, 2012)
Thursday, October 11, 2012
Norris Trío: un nuevo blog para el mejor jazz / a new blog for the best jazz
Pienso que una de las primeras veces en las que fui capaz de utilizar mi "ahora famosa" frase llamando al jazz "un patio de juegos musical" fue luego de un concierto del Norris Trío.
Ahora ellos tienen un blog donde ustedes pueden saber un poco más sobre esta asombrosa y fantastica banda de jazz de vanguardia de Argentina.
Enrique Norris en corneta, teclados y percusión, Pablo Díaz en batería, y ahora Maximiliano Kirszner en contrabajo, hasta hace unos meses Cristián Bórtoli fue el contrabajista de la banda, y ahora el talentoso músico está de regreso en su hogar de la provincia de Santa Fe.
Entonces, todos están invitados a abrir sus almas, corazones, y oídos, a alguna de la mejor música que se puede encontrar, y por supuesto, disfrutar la experiencia.
I think one of the first times I was able to use my now "famous phrase" calling jazz "a musical playground" was after a Norris Trío's concert.
Now they've got a blog where you can know a little more about this amazing and fantastic avant-garde jazz band from Argentina.
Enrique Norris on cornet, keyboards and percussion, Pablo Díaz on drums, and now Maximiliano Kirszner on acoustic bass, until some months ago Cristián Bórtoli was the band bassist, and now the talented musician is back in his Santa Fe's province home.
Then, everyone is invited to open your souls, hearts, and ears, to some of the best music you can find, and of course, to enjoy the experience.
Sunday, September 23, 2012
Liz Gilbert: una gran artista necesita nuestra ayuda / a great artist needs our help
No puedo pensar en un mundo sin música, especialmente en estos días, cuando casi todo el mundo está bajo diferentes niveles de caos, la música puede ayudar, pueda sanar muchas heridas, y, por supuesto, no hay música sin músicos, y ellos son personas como ustedes y yo, excepto que algunos tienen un don especial, una luz, un poder, compartiendo sus sueños para ayudarnos a vencer nuestras pesadillas, y ahora, uno de ellos está enfrentando una situación verdaderamente complicada, estoy hablando de la única e incomparable Liz Gilbert.
Su condición en este momento es bastante trágica en términos de salud y financieros, entonces pueden visitar el viejo website de Liz donde encontrarán varias maneras para ayudarla, y no sólo están ayudando a un músico maravilloso y asombroso, ella es también un ser humano con un enorme amor y compasión para todos a su alrededor, y aún más allá.
Recuerden, dando una mano a Liz Gilbert están haciendo del mundo un lugar mejor, más que nunca la buena música es como agua fresca en el desierto, y artistas de esta clase deben ser protegidos por todos los medios.
I can't think in a world without music, specially these days, when almost the whole world is under different levels of chaos, music can help, can heal many wounds, and, of course, there's no music without musicians, and they're people just like you and me, except that some have an special gift, a light, a power, sharing their dreams to help us to beat our nightmares, and now, one of them is facing a truly complicated situation, I'm talking about the one and only Liz Gilbert.
Her condition right now is pretty tragic in health and financial terms, so you can visit Liz old website where you'll find several ways to help her, and you're not only helping a wonderful and amazing musician, she's also a human being with a huge love and compassion for everyone around her, and beyond.
Remember, giving a hand to Liz Gilbert you're making a world a better place, more than ever good music is like fresh water in the desert, and artists from this kind must be protected by all means.
Disfrutá la música de Liz Gilbert en Soundcloud / Enjoy Liz Gilbert's music at Soundcloud
Sunday, September 16, 2012
Estoy escuchando / I'm listening: Steve Lawson & Mike Outram * "Invenzioni" (2012)
An absolutely beautiful album, pure musical delight.
Un álbum absolutamente bello, puro deleite musical.
Steve Lawson & Mike Outram * "Invenzioni" (2012)
1. A Beautiful Mind 07:41
2. 70 Degrees In The Dark 10:31
3. First One Home 11:10
4. Light Over Water 06:31
5. Dance Moves 15:04
Publicado el 11 de septiembre de 2012 / Released 11 September 2012.
Steve Lawson: bajo y looping / bass and looping.
Mike Outram: sonidos originados en una guitarra / sounds originating on a guitar.
Recorded at / Grabado en Leicester College Enero 2010 / January 2010.
Lea Moulds, Joe Grant, Lee Pellington: ingenieros de sonido / sound engineers.
Mezclado por / Mixed by Mike Outram & Steve Lawson.
Masterizado por / Mastered by Steve Lawson, con el invaluable asesoramiento de / with invaluable advice from Ian Shepherd.
Tuesday, July 17, 2012
Jessica Williams: pidiendo ayuda para una maravillosa pianista de jazz / asking for help for a wonderful jazz pianist
La pianista de jazz Jessica Williams tiene problemas de salud y necesita ayuda.
The jazz pianist Jessica Williams has health problems and needs help.
Subscribe to:
Posts (Atom)
-
Gracias a Laura Davis y Enrique Norris, ellos hicieron la magia para poner este hermoso video de Evelyn Glennie en mis manos. Pero esto e...
-
We want to welcome our new client BellMar Estética , so far we designed business and gift cards for this Health and Beauty Parlour, we b...
-
No, aún no nos acercamos a la época de las Fiestas, en la fotografía de Navidad que ilustra este post pueden ver el fantástico trabajo de Va...